1000 mg, 60 softgels

Artikel 1 van 1
€ 23,35 (inclusief 6% BTW)
Aantal

BORAGE OIL.

Bijsluiter:
1 Capsule bevat 1000 mg Borage olie met 24% of 240 mg GLA

Waarschuwingen:

  • Om te voorkomen dat uw lever de Gammalinoleenzuur (GLA) (ontstekingsremmend) omzet in Arachidonzuur(AA) (ontstekingsbevorderend) moet u voldoende vis eten of een visolie supplement nemen met Eicosapentaeenzuur (EPA) (ontstekingsremmend). De vis die u nuttigt dient uit de zee te komen. De samenstelling van het vet van gekweekte vis is over het algemeen niet zo goed als van de vis uit de zee. Vette vis als haring en makreel behoren tot de beste soorten.
  • Omega –3 uit lijnzaadolie is geen vervanging voor EPA uit visolie.
  • Niet voor zwangere en zogende vrouwen.

    U hebt de EPA nodig, omdat deze de omzetting van GLA in AA blokkeert.
    Eet een arachidonzuur(AA) beperkt dieet.
    Zie hiervoor Inflammation Nation Het hoogst scoort varkensvet met 180 mg AA/100 gr het laagst vis met bijna geen AA.
    Rundvlees en rundvet bevatten ongeveer 20 a 40 mg AA/100 gr.
    In het engels talige boek “Inflammation Nation” staat een lijst met 250 voedingsmiddelen waarvan de infammation index is bepaald. (Inflammation index = AA/EPA.)

    Aanbevolen Dosering:
    Preventief: 2 x 1 capsule per dag bij de maaltijd.
    Ter verlichting: 3 x 1 capsule bij de maaltijd.

    Chilton’s aanbevelingen ter preventie:
  • Eet voedsel met een “inflammation index” lager dan 150.
  • Nuttig gemiddeld 200 mg EPA per dag uit vis of supplementen. (Minimaal 2 x vis per week)
  • Neem 450 tot 650 mg GLA per dag.
  • Neem de aanbevolen hoeveelheid GLA, echter niet zonder EPA.
  • Kies koolhydraten met een laag tot gemiddelde “Glycemic index” (volkoren)


Chilton’s aanbevelingen ter verlichting:

  • Eet voedsel met een “inflammation index” lager dan 100.
  • Nuttig gemiddeld 400 mg EPA per dag uit vis of supplementen. (Minimaal 4 x vis per week)
  • Neem 650 tot 950 mg GLA per dag.
  • Neem de aanbevolen hoeveelheid GLA, echter niet zonder EPA.
  • Kies koolhydraten met een laag tot gemiddelde “Glycemic index” (volkoren)

    Een andere risico factor voor "inflammation" is overgewicht.

© 2013 - 2018 EsterC.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel